هزینه ساخت سوله

هزینه ساخت سوله

هزینه ساخت سوله

هزینه ساخت سوله : در ساخت سوله ابتدا باید یکسری فاکتورها را در نظر داشت یکی از این فاکتورها هدف و کاربرد آن است که باید به طور دقیق مشخص شود که به چه منظوری قرار است از این سوله استفاده شود چون روش و نحوه ی ساخت سوله بنا به کاربری آن تعیین می گردد.

به طور مثال در سوله های ورزشی  و ساخت سوله های تفریحی نیاز به سازه ای با دهانه بزرگ داریم تا محدودیتی در آن وجود نداشته باشد پس باید روشی را انتخاب کنیم که ساخت دهانه آن هزینه ی اضافی و گزافی در پی نداشته باشد .

طراحی و ساخت سوله های استاندارد به وسیله مهندسین و افراد آموزش دیده ای انجام می شود که مهارت کافی را در این زمینه داشته باشند و بتوانند از عهده ی این مهم برآیند زیرا ساخت اصولی و دقیق سوله نیاز به دانش زیادی در زمینه صنعت سوله سازی دارد . بدیهی است عدم توجه و دقت کافی در این زمینه سبب ضرر های هنگفتی خواهد شد که صرفه اقتصادی این سازه ها را از بین خواهد برد .

 

هزینه ساخت سوله ها با هم متفاوت است و هر سوله بنا به روش ساختش و کارایی اش قیمت متفاوتی هم دارد عوامل بسیاری در این مورد دخیل هستند , برخی از آن ها را شرح می دهیم :

ابعاد سوله که شامل طول و ارتفاع آن است .
ابعاد دهانه ی سوله ها
نوع منطقه جهت احداث سوله
میزان مهارت تیم ساخت سوله
نیروهای وارد بر سوله مثل نیروی باد یا زلزله
بارهای وارد بر سوله مانند جرثقیل های موجود در سوله
نوع متریال مصرفی در سوله اینکه از چه کیفیتی برخوردار است
وزن فلز مصرفی در سوله که نسبت مستقیم با قیمت آن دارد

سوله ارزان :

با حداکثر استفاده از امکانات موجود در ساخت سوله می توان سوله هایی با قیمت های به مراتب کمتر ساخت که از کیفیت خوبی هم برخوردار باشند , سوله های خرپایی نمونه خوبی از سوله های ارزان قیمت هستند و به همین دلیل هم استفاده از آن ها در سراسر دنیا فراگیر شده است .

قیمت سوله
قیمت سوله: برای اطلاع از قیمت سوله ابتدا باید عوامل مختلف را بسنجیم. در قیمت سوله شرایط و عواملی نیز دخیل هستند که در ادامه تحت بررسی قرار می دهیم.

سوله ها دارای انواع گوناگونی می باشند که شامل سوله های تیر ورقی سوله های خر پایی و سوله های ubm می باشند. قیمت هر یک از این سوله ها متفاوت می باشد و کیفیت نیز در قیمت انها دخیل است. علاوه بر کیفیت مورد دیگری که در وزن سوله ها دخیل می باشد وزن سوله ها می باشد که هر چه وزن بیشتری را دارا باشند قیمت بالا تری را دارا هستند.

عوامل موثر در قیمت سوله

زمین محل اجرای سوله: زمین سوله و نوع خاک و حتی ضلع شمالی و جنوبی سوله در قیمت ان اثر گذار می باشد. در حالت کلی میزان خاک برداری و زمین در سوله ها بسیار تاثیر گذار می باشد.

میزان تراکم خاک: موضوع تاثیر گذار دیگر نوع تراکم خاک می باشد. تراکم خاک در حالت هایی که کمتر می باشد نیازمند به پی ریزی بیشتر و فندانسیون با ابعاد بیشتر می باشد. چرا که می بایست زمین ان در برابر عواملی مانند زلزله مقاومت داشته باشد.

وزن سوله : عامل موثر در قیمت سوله ها وزن آن می باشد. سوله های تیر ورقی و سوله های یو بی ام معمولا دارای وزن بالاتری نسبت به سوله های خر پایی می باشند چرا که در سوله های تیر ورقی و یو بی ام معمولا از تیر ورق و فولاد بیشتری استفاده می شود. اما در سوله های خر پایی فولاد کمتری استفاده می شود بنابراین این نوع سوله ها دارای وزن کم تری می باشند به همین دلیل قیمت کم تری را دارا می باشند. سوله های خر پاییعلاوه بر صرفه جویی در قیمت در سایر موارد دیگر نظیر صرفه جویی در وقت نیز موثر می باشند.

بنابراین با توجه به مطالب گفته شده عوامل مختلفی در قیمت یک سوله ممکن است اثر گذار باشد که مهم ترین عامل در ان وزن سوله می باشد که در این میان سوله های خر پایی بسیار مناسب می باشند و در صنعت امروز نیز به دلیل هزینه و وزن کم بسیار پر کاربرد می باشد.

قیمت ساخت سوله
قیمت ساخت سوله: معیار های مختلفی هزینه ی های ساخت سوله را تعیین می کنند . در ساخت سوله مساحت، نوع سوله و وزن سوله و همچنین عوامل طبیعی نقش بسیار مهمی را دارا می باشند. اما در حالت کلی قیمت ساخت سوله باتوجه به متراژ در حدود ۲۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان برای هر متر مربع می باشد. در متن زیر در مورد هزینه ی ساخت سوله و عوامل موثر توضیح بیشتری خواهیم داد.

معمولا هزینه ی مربوط به ساخت سوله به عواملی نظیر نوع مصالح مصرفی بستگی دارد. هر چه مصالح مورد استفاده در ساخت سوله مرغوب تر باشد هزینه های بالاتری را نیز دارا می باشد. توجه به قیمت ساخت سوله و همچنین عوامل متعدد تاثیر گذار در ان بسیار مهم می باشد. عوامل تاثیر گذار در ساخت سوله به صورت زیر است:

· کاربری سوله که می بایست دانست کاربرد سوله چیست و برای چه کاری ساخته می شود.

· ابعاد سوله و نوع ان که ممکن است سوله های خر پایی، یو بی ام و تیر ورقی باشد. که در این مورد استفاده از سوله های خر پایی به صرفه تر می باشد.

· امکان استفاده از جرثقیل که بر قیمت تاثیر گذار است.

· محل احداث سوله و شرایط اقلیمی

· مصالحی که در سطوح دیوار و یا سقف مورد استفاده قرار می گیرد.

· پوشش برای کف سالن

· پوشش های نما

· ابزار و تجهیزات روشنایی

· تاسیسات مربوط به تهویه

قیمت ساخت سوله

در صورتی که شما از تک تک عوامل بالا مطلع باشید به راحتی می توانید قیمت تقریبی که برای ساخت یک سوله نیاز است را تحت بررسی قرار دهید. به طور کلی بهترین نوع سوله سوله های خر پایی می باشد. سوله های خر پایی از نظر هزینه های مورد استفاده و صرفه جویی در وقت بسیار موثر می باشند. این سوله ها دارای مزایای بسیاری می باشند که انتخاب انها را پیشنهاد می کنیم. چرا که علاوه بر مقرون به صرفه بودن در قیمت های مصرفی دارای وزن کم تر و مقاومت بیشتری در برابر عوامل طبیعی نیز می باشند. در میان سایر سوله ها این سوله ها به دلیل صرفه جویی در قیمت پر کار برد تر می باشند.

انواع سوله ها, سوله, پوشش های نما, تاسیسات مربوط به تهویه, تیر ورقی, سوله های خر پایی, قیمت ساخت سوله, قیمت ساخت سوله و عوامل متعدد در آن, کاربرد سوله, محل احداث سوله و شرایط اقلیمی

یک دیدگاه

  1. شاهرخ
    دسامبر 17, 2020 at 8:13 ق.ظ

    ساخت یک سوله در زمینی به مساحت 600 متر به جهت انبار چقدر زمان نیاز داده ؟؟

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.